Frisör timmarna hittills

Eftersom jag inte hann starta bloggen till jag började utbildningen så hade jag tänkt att lägga upp lite bilder jag tagit  och skriva lite vad vi gjort :)

Settet vi fick, ALLT är inte här det va en del till :) vi fick en stor jävla "sport" bag att ha allt i haha
Ett par herr huvuden som tvåerna klipper på just nu
Skulle schampoonera, föna och locka Ellinors jääävla hår, jag kan säga att det va fan inte enkelt eftersom hon hade limmat in extensions och man fick inte göra vad som för att de skulle bli förstört men ni vet jag fixare haha
Klipper på en vertikal som själva "hår biten" kallas, vi har klippt rakt, diagonal höger/vänster i passeér. Passeér = de olika "raderna" med hår som man klipper. Det man ska tänka på när man klipper denna sorts klippning är att hålla hårbiten rakt nedåt, annars blire knaas!
Hade tråkigt en rast o Isabell ville att jag skulle göra en sné fläta på na efter ett par omgångar så vart jag nöjd :)
När vi klippt så skulle man föna. Det va sjukt mycket svårare än att klippa kan jag tala om för er! Man ska få volym, glans och topparna åt rätthåll o visst det blir lättare o lättare man får ju in taktiken men haha i början vart alla förbannade!
Min bästa föning hittills, bra volym, bra glans och jätte jätte jätte fina toppar enligt min lärare.
Fick även mycket beröm för min klippning så det känns bra.
Imorgon ska vi antagligen fortsätta med att föna helhår på våra dockor, topparna inåt med volym och glans. Det tog lång tid att dela in håret i alla dessa banor som det ska ligga i men har redan delat in de så jag hoppas jag slipper göra om det imorgon, men risken är att jag måste göra om allt eftersom håret har torkat :(
Men seeeen ska vi klippa hela håret på dockorna sa Christine för topparna va så risiga på dockorna tyckte hon :DDD Wiiiie längta! Och sen föna med topparna utåt :( bajs. Men det går nog bra.. Förhoppningsvis haha
Det va det sista inlägget för idag. Hoppas ni är nöjda
God natt nu & Pussen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0