Lördag 19/2 2011

Mamma till sitt 3-4åriga barn idag på ikea:
Nu håller du dig här! Vi vill bara inte tappa bort dig
för då kommer vi aldrig att hitta dig igen och du
kommer hamna hos en äcklig gubbe..
Jag visste typ inte riktigt om jag skulle skratta eller gråta, chockad vart jag iaf!
Annars ikväll har jag bara legat på mitt rum, spelat kingdom hearts och kollat på The exorcism of Emily Rose (en baserad historia).
Den var faktist bra, en film jag skulle rekomendera. Den va lite obehaglig faktist och som med paranormal activity, är du intresserad med samtidigt rädd för "det okända" kommer du att gilla den.
Jag läste nu om den riktiga historien som verkar skit intressant (iallafall för mig)

Anneliese Michel, en tysk kvinna född på 1970 talet, påstod att hon blivit besatt av 6 stycken demoner (Belial, Kain, Nero, Judas, Fleischmann och Hitler. Hon bad om att få hjälp och därmed en exorcism.
Den katolska kyrkan som godkänt detta gav dock ut information till media som gjorde att Anneliesse ansågs bara ha psykiska störningar.
Hon lades in på psyket men behandlingen gav ingen effekt vilket gjorde henne deprimerad och frustrerad och allt blev bara värre med tiden.
Hon jagades av demoniska bilder och va känslig mot heliga platser och föremål vilket gjorde henne mer säker på att demonerna var efter henne.
Dock under exorcismen ritualen hade hon starka läkemedel i kroppen. Läkemedel som påverkar nervsystemet och kan förändra uppfattningsförmågan, sinesstämningen och beteendet.
Man började skriva ut medicin för epilepsi till henne som gav inga resultat.
Tillsist fick hon mediciner för psykoser och paranoida tillstånd. Efter det fick hon fick ännu en till medicin för epilepsi, men tillslut kunde hon inte svälja något.

Den 1 juli år 1976, var den dagen hon skulle bli fri från demonerna, hade hon sagt. Under dagen dog hon i sömnen.
Man trodde att döden kan ha orsakat av en viss medicin som hon tog, men senare efter obduktionskollen så fastslogs det att hon dog av undernäring och uttorkning av nästan ett års undermåligt näringsintag.
Prästerna under ritualen dömdes till dråp och fick sex månaders villkorlig dom.
Än idag finns hennes grav i Klingenberg am Main. Kristna pilgrimer vallfärdar idag till denna plats, de anser att Anneliese var en gudfruktig troende som led extremt mycket för att befria många människor från helvetet.
Jag tycker det verkligen är skit obehagligt men endå så himla intressant. Måste börja forska mer fan..
Har sagt att jag ska sova innan tre ikväll, kommer va skit rädd annars haha har lärt mig att klockan 3 på natten är demonernas timme - också den tiden då man ansåg att Jesus dog..
Nä fan nu skrämmer jag bara upp mig själv, ska va social nu så jag blir lugn.

Pussen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0