Frisör lektionerna igår

Igår va jag så jävla trött så jag hann inte lägga upp något eftersom jag somnade i sängen runt nio men nu så kommer det istället.
I torsdags så hade jag delat upp håret i den uppdelningen det ska va när man fönar, sen så hann jag inte föna klart så det blöta håret satt kvar ihop rullat över helgen. Sen igår när jag tog ur dem så vart håret gaaanska lockigt haha!
Skulle först föna klart hela huvudet efter klippningen med volym och topparna utåt
Resultat: Bra toppar, bra glans men volymen va inte så bra uppe på hjässan.
Klippningen var jämn och bra, det enda som va problem va min klippning på höger sida där jag gjorde ett misstag. Runt öronen så finns det mindre hår och då ska man akta sig så man inte råkar klippa den delen kortare vilket jag gjorde och kom på precis efteråt att jag hade gjort ett misstag haha!
Efter det så hade vi demo om hur man klipper i "ökade längder" alltså uppklippt!
Det såg enkelt ut men haha sen näär man skulle göra det själv på vertikalen så gick det inte liika bra.
Man ska tänka på att hålla passén 90grader uppåt och sen klippa längden facking rakt. När jag va klar och bad Christine (vår lärare) att checka som hon alltid gör så va det lite ojämnt, hann inte klippa klart för lektionen va slut. När jag sen på torsdag klippt det jämnt så ska jag föna vertikalen med topparna utåt!
Det var allt, Pussen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0